فعالیت‌های

فرهنگی و مذهبی

شمسان بر این باور است که مهمترین عامل ایجاد و بقاء فقر اقتصادی، فقر فرهنگی است. ناامیدی از آینده، تنبلی، عدم تلاش و در عین حال، توقع همیشگی خدمت رسانی از دیگران و خیّرین، نداشتن سواد، نداشتن مهارت های کسب و کار و مدیریت معیشت، خشونت و قتل، تصادفات فراوان با موتور سیکلت و خودرو و گرایش به قاچاق و سوخت بری نمونه هایی از مشکلات فراوانی است که راه حل آنها فرهنگی و تربیتی است. بدین منظور فعالیت های مختلفی به هدف رشد و توسعه فکری و فرهنگی گروه های سنی مختلف مردم صورت پذیرفته است. همچنین رشد معنوی و دینی مردم نیز از مهمترین دغدغه های بنیاد بوده است که برگزاری مراسمات مختلف در اعیاد و سایر مناسبات مذهبی بدین هدف انجام پذیرفته است. لازم به ذکر است که معنویت در رشد فکر و فرهنگی و روانی انسان ها، یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین عوامل می باشد.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

1.استقرار روحانی

حضور روحانی به صورت دائم در یک روستا تأثیر قابل توجهی در روحیات مردم دارد. به ویژه روحانی که علاوه بر امور معنوی و دینی به امور اجتماعی، معیشتی و سایر جنبه های زندگی اهالی توجه دارد و پیگیر برنامه های مختلف آن می باشد. بدین منظور خانه ای نیز برای سکونت روحانی در روستا ساخته شد.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

2.اعزام روحانی مناسبتی

علاوه بر روحانی مستقر، روحانیون و مبلغین دیگر نیز در طول سال برای مناسبت های مختلف و با تخصص های گوناگون به مناطق اعزام می شوند و در شهر و روستاهای مختلف به تبلیغ و اجرای برنامه های دینی می پردازند.

روحانیون مستقر و مناسبتی به فعالیت هایی از قبیل موارد ذیل می پردازند:

  • برگزاری جشن در اعیاد
  • برگزاری مراسم در وفیات و شهادت معصومین علیهم السلام
  • برگزاری ایستگاه های صلواتی
  • برگزاری روضه خانگی
  • جلسات ویژه بانوان
  • جلسات مشاوره ای خانواده و ازدواج
  • برگزاری کلاس قرآن

آموزش سواد

در مقطعی نیز با حمایت شمسان کلاس های سوادآموزی برای افراد برگزار شد.

تجهیز مسجد

سیستم صوتی، فرش، روشنائی

تجهیز مدارس

تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی، تهیه کامپیوتر، قفسه کتابخانه، اهدای کتاب